De afgelopen drie dagen heb ik op minstens vijf plekken ter wereld tegelijk gewerkt.

Blijkbaar werkt dat prima.

De afgelopen dagen nam ik deel aan de LEVEL C Strategy Masterclass, gebaseerd op het werk van Marty Neumeier. LEVEL C is een opleidingsinstituut voor masterclasses en kritieksessies op het snijvlak van merkstrategie en business design.

De training werd briljant geleid door Andy Starr en Sabine Friesser (nogmaals dank aan jullie beiden). Met heldere inzichten en praktische voorbeelden gingen we van problem framing, via het ontwerpen van mogelijke oplossingen, naar het pressure-testen van die oplossingen. Supernuttig om door je al te bekende tunnelvisie heen te breken – eenvoudig, maar zeer effectief.

We konden alles direct toepassen op een live case, die we later presenteerden aan Marty Neumeier zelf.

(…Dat is nogal wat name-dropping voor één LinkedIn-post, ik weet het.)

De case deden we in kleine teams. Ik zat in Team 1, verspreid over drie continenten. Het was tof om te zien hoe iedereen, vanuit zijn eigen discipline, tot andere inzichten kwam. Je kon iemands dagelijkse werk bijna aflezen aan de oplossing die hij of zij voorstelde.

Het deed me beseffen waar de echte waarde van deze training in zit: de inzichten en methodes die Andy deelde helpen je om uit je eigen patronen te breken en de kwaliteit van je ideeën te verbeteren.

Ik zag veel overeenkomsten met hoe ik conceptontwikkeling voor campagnes aanpak – dezelfde manier van denken, maar nu toegepast op het ontwerpen van een flexibel raamwerk in plaats van ‘alleen maar’ een creatief idee.

Het gaat over het nemen van betere beslissingen in een wereld die voortdurend verandert, zodat je het voordeel dat je creëert ook kunt behouden.

Nieuwsgierig?

www.levelc.org

www.martyneumeier.com