Het eerste wat ik ’s ochtends doe: Qobuz* opstarten.
Nog voor de mail gaat de muziek aan. Betere brandstof dan koffie en ik kan er echt niet zonder. Muziek zet mijn dag aan, geeft energie en bepaalt hoe ik werk. Wat er speelt hangt af van wat er op de planning staat, maar ik kan me verrassend goed concentreren bij de grootste k#therrie.
Als ik ontwerp kies ik muziek met tempo. Die energie inspireert en houdt de vaart erin. Anders blijf ik nog wel eens hangen in visualiseren: wat als ik de kleur zo doe of dit object daar neerzet. En het dan niet echt uitvoeren, alleen in mijn hoofd. Met slappe zever op de speakers blijf ik steken. Maar als Greg Puciato in mijn oren schreeuwt, voer ik ideeën meteen uit en zie ik ook of het werkt. Efficiënter werken dus, met Dillinger erbij.
Het is vaak metal, maar eigenlijk maakt het genre niet uit. Het is de energie die invloed heeft op mijn werk. Een beetje David Carson grunge-stijl vraagt om Dead Kennedys of Sleaford Mods. Zakelijker? Orange Goblin, Blood Incantation of The Black Angels. Kleurrijker? Wooden Shjips of Mastodon. Administratie gaat trouwens echt het beste met Iron Maiden. Probeer het eens.
Zou je meer willen weten van wat ik met www.hellowow.nl doe en hou je toevallig ook van punk en metal? Op dinsdag 21 oktober geef ik een presentatie over branding in de Effenaar voor de Metal Businessclub. Aanmelden kan hier: https://metalbc.com/networks/events/158060
*Qobuz is een streamingdienst zoals Spotify, maar met betere geluidskwaliteit (geen zware compressie) en gemiddeld tot vier keer hogere uitbetalingen per stream.
